Účinné od 1. 1. 2020
1. Všeobecné ustanovenia
-
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Podmienky“) upravujú obchodné a práve vzťahy medzi podnikateľským subjektom: Primitivo s.r.o. IČO: 51 954 605 miestom podnikania Malý Šariš 576, 080 01 Prešov (ďalej len ako „obchodník“) ako predávajúcim a právnickou osobou alebo fyzickou osobou ako kupujúcim (ďalej len ako „kupujúci“).
- Predávajúci je prevádzkovateľom internetového obchodu: https://perfetto.sk/
- Súčasťou Podmienok je Príloha č. 1 – Cenník dostupný na internetovom obchode, Príloha č. 2 - Zmluva o spracovaní osobných údajov.
- Kupujúci prehlasuje, že sa pred uzatvorením kúpnej zmluvy za podmienok stanovených v tých to Podmienkach oboznámil s obsahom Podmienok a že s nimi súhlasí a bez výhrad ich prijíma.
- Spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
- E-shop je internetový portál prevádzkovaný predávajúcim na adrese https://perfetto.sk/ prostredníctvom ktorého predávajúci ponúka tovar a služby a súčasne kupujúci môže realizovať svoje objednávky v súlade s týmito Podmienkami.
- Obchodník a kupujúci sú na základe vzájomnej dohody oprávnení dohodnúť sa aj individuálne podmienky uzatvárania obchodných vzťahov.
2. Objednávka
-
- Spotrebiteľ objednáva výrobky a služby predávajúceho prostredníctvom online obchodného systému na https://perfetto.sk/ písomnou formou: e-mailom vrátane objednávky cez internetový obchod). Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, (objednávka prostredníctvom internetového obchodu tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z., o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, spracúvané výlučne za účelom naplnenia účely obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
- Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Najneskôr do 24 hodín (v pracovné dni) sa predávajúci skontaktuje so spotrebiteľom. Overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu, alebo termín odberu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto momentu je objednávka pre spotrebiteľa záväzná.
- Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň 1. kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j. v deň, kedy sa overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výhradne písomnou formou (e-mailom). Potvrdenie stornovania oznámi obchodník spotrebiteľovi tiež písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre obchodníka a zastavenie vybavovania objednávky.
- Minimálna hodnota tovaru jednej objednávky v internetovom obchode je stanovená na 1 EUR bez DPH (bez poštovného). Tovar je možné v objednávke ľubovoľne kombinovať.
- Obchodník potvrdzuje, že nebude predávať víno a alkoholické nápoje mladším osobám ako 18 rokov.
- Kuriérska spoločnosť pri odovzdaní tovaru skontroluje vek zákazníka.
- Objednaný chladený tovar má kupujúci po prevzatí umiestniť do chladného prostredia (od + 2 do + 6 stupňov) , aby nedošlo k znehodnoteniu a pokazeniu tovaru. V prípade, ak kupujúci podľa tohto odporúčania nepostupuje, z pravidiel a všeobecných obchodných podmienok, zaniká možnosť reklamácie chladeného tovaru.
- Zákazník je informovaný o doručovaní objednávky deň pred doručovaním, v takom prípade má zákazník objednávku, v ktorej sa nachádza chladený tovar prevziať v deň doručovania. Ak nastane situácia a zákazník nebude zastihnutý prepravnou spoločnosťou v deň doručovania objednávky na adrese, ktorú uviedol pri vyplňovaní objednávkového formulára, alebo si objednávku nevyzdvihne na príslušnom odbernom mieste prepravnej spoločnosti, v takom prípade zaniká možnosť reklamácie na chladený tovar v objednávke. Ak je chybou prepravnej spoločnosti a objednávku kuriér nedoručí z kapacitných, alebo iných dôvodov, má kupujúci nárok na reklamáciu chladeného tovaru.
3. Dodacie lehoty
-
- Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov rôzne. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri overovaní objednávky.
- Vo všeobecnosti je termín dodania, alebo odberu tovaru do 7 pracovných dní od dátumu overenia objednávky.
- Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia.
4. Cena, platobné podmienky a prepravné
-
- Cena produktu je stanovená cenníkom obchodníka. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Obchodník si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
- Spotrebiteľ uhrádza platbu kartou, dobierkou, prevodom/vkladom na účet obchodníka, bitcoinom.
- Pri odovzdávaní produktu platí spotrebiteľ cenu za produkt + dopravné a prípadne cenu dobierky.
- Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
- Vlastnou dopravou (osobný odber tovaru od predávajúceho);
- Dopravou predávajúceho (donáška tovaru v rámci Prešova, za príplatok vyplývajúci z Cenníka);
- Kuriérom (zasielateľskou službou);
- Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená spotrebiteľovi pri overovaní objednávky, prípadne predávajúci odporučí spotrebiteľovi lacnejší, resp. vhodnejší variant dopravy.
5. Preberanie tovaru
-
- Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
- Pri preberaní tovaru resp. zásielky je spotrebiteľ povinný skontrolovať ich fyzickú neporušenosť a kompletnosť. Pokiaľ je tovar, resp. zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať obchodníka a so zasielateľskou spoločnosťou, resp. doručovateľom spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na účet obcvhodníka.
- Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo jeho povereným zástupcom.
6. Odstúpenie od zmluvy
-
- Spotrebiteľ je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň 1. kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j. v deň, kedy sa overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom).
- Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii produktu, spotrebiteľa a obchodníka a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie produktu znáša spotrebiteľ.
- Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu, ktoré obdržal pri jeho kúpe. Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom. Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.
- Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za produkt alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za produkt alebo službu vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
- V prípade akceptovania požiadavky spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy po lehote 14 dní, má predávajúci právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 10% z fakturovanej (vystavenej) peňažnej čiastky.
- Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
- produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
- zmenila sa cena dodávateľa produktu
- vystavená cena produktu bola chybná
- nebola uhradená platba za tovar do 10 pracovných dní pri zvolenej platbe vopred zo strany spotrebiteľa
7. Neprevzatie zásielky:
Vážení zákazníci, uvedené podmienky sú štandardnou súčasťou našich Obchodných podmienok a sú v súlade s platnými právnymi predpismi. Prosíme Vás, aby ste sa s týmito podmienkami dôkladne oboznámili ešte pred realizáciou objednávky, aby sme predišli prípadným nejasnostiam a nedorozumeniam. Neoboznámenie sa s obchodnými podmienkami nemení výsledok riešenie vašej situácie.
I. Vrátenie platby za už zaplatenú objednávku: V prípade, že si želáte refundáciu platby za neprevzatú objednávku, sme nútení odpočítať náklady na prepravu balíka k Vám a následne späť k nám z celkovej sumy, ktorú ste pôvodne uhradili. Výsledná suma bude reflektovať tieto odpočty a bude Vám vrátená spôsobom, akým bola pôvodná platba zrealizovaná.
II. Opätovné odoslanie objednávky: Ak máte záujem o opätovné zaslanie nevyzdvihnutej a nám vrátenej objednávky, je potrebné uhradiť náklady spojené s prepravou balíka k Vám, späť k nám, a taktiež novú prepravu k Vám. Tieto náklady budú kalkulované a komunikované s Vami pred expedíciou zásielky.
8. Záruka
-
- Konkrétne záručné podmienky, prípadne dátumy spotreby sú uvedené na obaloch jednotlivých produktov.
- Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch a na obaloch výrobkov nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov pre FO a 12 pre PO, alebo zhora ohraničená dátumom spotreby produktu. Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje) reklamovaný produkt mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa spotrebiteľ riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.
- Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením a znehodnotením výrobku, nevhodným používaním a skladovaním výrobku v nevhodných podmienkach. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou.
- V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky kontaktovať predávajúceho a oznámiť druh reklamovaného tovaru a konkrétny dôvod. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
-
Od 1. júla 2022 je na Slovensku povolené predávať potraviny aj po uplynutí DMT, ale maximálne po dobu 45 dní od jeho uplynutia, pričom tieto potraviny musia byť: I. Bezpečné na konzumáciu a zdravotne nezávadné. II. Predávané iba v pôvodnej prevádzke, kde sa nachádzali pred uplynutím DMT. III. Jasne oddelené od ostatných potravín a označené informáciami o uplynutí DMT, zmene chuťových alebo výživových parametrov, a posledným znížením ceny.
9. Informácie o spracovaní osobných údajov
-
- Podnikateľský subjekt: Primitivo s.r.o. IČO: 51 954 605 miestom podnikania Malý Šariš 576, 080 01 Prešov (ďalej tiež len „Správca“), spracováva v rámci svojej činnosti v zmysle nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „Nariadenie“) v spojení s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, nasledujúce osobné údaje Odosielateľov:
- V prípade fyzických osôb: meno a priezvisko; adresu bydliska, e-mailovú adresu; telefónne číslo.
- V prípade právnických osôb: meno a priezvisko kontaktných osôb; telefónne číslo kontaktných osôb; e-mailovú adresu kontaktných osôb; názov spoločnosti; webovú adresu obchodu; e-mailovú adresu spoločnosti; fakturačnú adresu; IČ, DIČ.
- Vyššie uvedené osobné údaje je treba spracovať za účelom identifikácie zmluvných strán a plnenia zo zmluvy podľa príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 513/1991 Zb., obchodný zákonník v znení neskorších predpisom a ďalej za účelom evidencie zmluvy a budúceho prípadného uplatnenia a ochrany práv a povinností zmluvných strán.
- Takéto spracovanie umožňuje:
- článok 6 odst. 1 písm. b) Nariadenie – spracovanie potrebné pre plnenie zmluvy, a
- článok 6 odst. 1 písm. f) Nariadenie – spracovanie potrebné pre účely oprávnených záujmov správcu alebo tretej strany.
- Osobné údaje budú spracovávané predávajúcim za vyššie uvedeným účelom po dobu trvania zmluvného vzťahu a ďalej po dobu 10 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu, pokiaľ nepožaduje iný právny predpis uchovanie zmluvnej dokumentácie po dlhšiu dobu.
- Na emailovú adresu uvedených kontaktných osôb budú v prípade záujmu kupujúceho, obchodníkom zasielané obchodné zoznámenia, pretože tento postup umožňuje § 7 odst. 3 zákona č. 351/2011 Z.z. , o elektronických komunikáciách. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného tovaru či služieb a je možné kedykoľvek jednoduchým spôsobom – zaslaním listu na kontaktnú adresu predávajúceho, emailu na adresu predávajúceho alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení – odhlásiť. Emailová adresa bude za týmto účelom predávajúcim uschovávaná po dobu 3 rokov od uzatvorenia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
- Spracovanie daných osobných údajov realizuje hlavne predávajúci, osobné údaje však pre ňu môžu spracovávať aj títo spracovatelia alebo tretie strany:
- Poskytovateľ účtovného softwaru, prípadne ďalší poskytovatelia spracovateľských softwarov, služieb a aplikácií, ktoré však v súčasnej dobe obchodník pre spracovanie osobných údajov Odosielateľov nevyužívajú.
- Kupujúci má podľa Nariadenia na základe dohody právo:
- požadovať od obchodníka informáciu, aké osobné údaje kupujúceho spracováva,
-
-
- vyžiadať si u obhchodníka prístup k týmto údajom a tieto nechať aktualizovať alebo opraviť, poprípade požadovať obmedzenie spracovania,
- požadovať po obchodníkovi vymazanie týchto osobných údajov, toto vymazanie obchodník prevedie, pokiaľ nebude v rozpore so zákonom alebo oprávnenými záujmami obchodníka,
- na účinnú súdnu ochranu, pokiaľ má kupujúci za to, že jeho práva podľa nariadenia bola porušená v dôsledku spracovania údajov v rozpore s týmto nariadením,
- na prenosnosť údajov,
- požadovať kópiu spracovávaných osobných údajov,
- podať sťažnosť na Úrade pre ochranu osobných údajov,
- vzniesť námietku proti spracovaní na základe oprávneného záujmu obchodníka.
- Práva a povinnosti zmluvných strán pri spracovaní osobných údajov príjemcov sú upravené Zmluvou o spravovaní osobných údajov
10. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov
-
- V prípade, že dôjde medzi obchodníkom a spotrebiteľom ku vzniku sporu, ktorý sa nepodarí vyriešiť ani vzájomnou dohodou oboch strán, môže spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu.
- Vo všetkých ostatných prípadoch je týmto subjektom: Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27.
11. Záverečné ustanovenia
-
- Obchodník má právo podľa charakteru a množstva objednaných produktov vyzvať kupujúceho k osobnej prehliadke a osobnému odberu tovaru. V týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
- Obchodník si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny Obchodník kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
- Obchodník a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
- Práva a povinnosti zmluvných strán týmito Podmienkami neupravené sa riadia právnymi predpismi platnými a účinným na území Slovenskej republiky, a to predovšetkým zákonom č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 513/1991 Zb., obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov a tiež zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v znení neskorších predpisov
- Pokiaľ je akékoľvek ustanovenie podmienok alebo jej časť považovaná z akéhokoľvek dôvodu za neplatnú, bude pre daný účel považovaná za vypustenú. Táto skutočnosť nemá vplyv na platnosť zostávajúcich častí Podmienok.
- Tieto Podmienky vrátane všetkých príloh sú sprístupnené obchodníkovi na internetových stránkach www.perfetto.sk. Kupujúci je povinný dostatočne často sledovať uvedené internetové stránky, zoznamovať sa s uvedenými zmenami, a pokiaľ s niektorou zo zverejnených zmien nesúhlasí, je oprávnený zmluvu uzatvorenú s predávajúcim pred dátumom platnosti zmeny písomne vypovedať bez udania dôvodu s výpovednou lehotou jeden mesiac, ktorá začína bežať dňom doručenia predávajúcemu. V opačnom prípade sa má za to, že sa s uvedenými zmenami zoznámil a súhlasí s nimi a je nimi odo dňa ich účinnosti viazaný.